neljapäev, 18. november 2010

"The imaginarium of Doctor Parnassus"

Minu jaoks oli kogu sellel filmil surmavari pea kohal. Film oli ju selgelt surma, Kuradi, hingedega seotud. Ja eks Heath Ledgeriga juhtunu andis oma suure ja tugeva mõju. Kui kuulsin sellest traagilisest kaotusest, olin šokis. Mäletan seda hetke, kus ma ei uskunud seda uudist. Ma ei uskunud, et selline asi võib juhtuda noore ja tugeva inimesega. Muidugi ei tea ma, mis toimus Ledgeri peas, mis võis tema füüsisega lahti olla. 


Film ise on siis fantaasiaküllane lugu surematust doktorist (Christopher Plummer), kes teeb muudkui Kuradiga (Tom Waits) kihlvedusid, et oma noorust taastada. Üks põhjusi on muidugi naine, kuid seetõttu on ta aga 16 aastat pärast oma tütre (Lily Cole) sündi sunnitud oma lapsest ka loobuma. Mida ta muidugi teha enam ei soovi. Oma vanamoodsa ja modernsesse linnapilti mittesobiliku kaarikuga rändab ta mööda maailma ning näitab oma trupiga (Lily Cole, Andrew Garfield, Verne Troyer) teatraalseid šõusid. Ega ma päris täpselt ei suutnud aru saada, millest need tema tükid olid - mõtetelugejast doktorist? Maagilisust oli seal aga küll, sest üks teatud peegel viis inimesed nende unistustesse, mõtetesse. 

Väike valgusekiir on aga Heath Ledgeri poolt mängitud mehest, kelle nad müstiliselt kombel päästavad. Ja eks ka see koht filmis möödus minu jaoks rabinal ja nii kärmelt, et ei saanudki aru, miks see mees seal ülespooduna rippus. Natuke tuleb selgust hiljem, kuid minu jaoks on kogu aeg infot ja pildilist kirjusust nii palju, et ega mõistus seda kergelt vastu ei võta. Film ongi üleüldiselt kirju ja ka tume. 

Johnny Depp, Jude Law ja Colin Farrell teevad kena näitlejatöö ning nende rollid on hästi sisse toodud. Kõige selgemini on muutused Deppi ja Farrelli puhul, kuid Law puhul ei saanud jällegi aru, miks karakter muutus ja kelle "unistusega" tegu oli. Samuti arvan, et kõige-kõige lõpus, kui peeglitagune maailm muutus Ledgeri karakteri maailmaks, oleks pidanud ka välimus muutuma tagasi Ledgeriks. Arusaadavarel põhjustel seda vast enam teha ei saanud. 

Film on fantaasiaküllane ja vägevalt tehtud, kuid sisult jääb poolikuks. Liiga palju lõpetamata liine. 

Režissöör: Terry Gilliam
Osades: Christopher Plummer, Lily Cole, Heath Ledger, Tom Waits ja teised

Kommentaare ei ole: