pühapäev, 12. september 2010

Eesti uus muusika

Ma nimetaksin seda uueks laineks. Või siis, et Eesti popmuusikamaastikku vallutavad head artistid. :)


Meie julge Eurovisioonil käija. Ja mul on hea meel, et saatsime nii julge valiku. Ja ML meeldib mulle siiani. Ei teagi, miks seda bändi üldse siin mainima peaksin, kuid tunne on, et pean. Samas pole uuski. Nagu ka paljud järgnevad nimed pole, kuid ma nimetan ML-i lihtsalt Eesti muusika uueks laineks. Mulle see laine meeldib.


Nägin "Flesh parade" videot esmakordselt Terevisioonis ning armusin. See oli lihtsalt selline lugu, millesarnast polnud ma varem kuulnud. Eesti artisti poolt. Asi on viinud selleni, et jälgin, kus bänd esineb. Kahjuks peale Tallinna Uue Linna Päevade pole neid rohkem näinud. Aga ootan huviga. Mõnus elektroonika.


Suhteliselt vana bänd ja ma ei saa absoluutselt aru, miks ma nendeni varem jõudnud pole. Ju siis peab muusika õigel ajal minuni jõudma. Lõpuks jõudsingi. Ja Von Krahlis on nad ka kord ära nähtud. Milline toores jõud! Super! Väga, väga hea laiv bänd. Naudin neid pikki kitarririffe ning nendega manipuleerimist. Vokaal on ka väga omapärane... "Black widow" video meeldib juba sellepärast, et tuttavad inimesed mängivad nii twisted sisuga teoses. Pluss lugu ise. :)


Mäletan, et selle bändini jõudsin, kui otsustasin uudishimust uurida CC soundwave'i võitjat. Ja meeldis. "Changeling" on natuke laisklev ja veniv, see väljendub ka kitarristi mõnusas uimases näos. Ja see on täpselt see, mis mulle meeldib. Mõnus beat ja taust pluss natuke venivust. Ootan poistelt palju!


Teadsin, et selle koosseisu vaimne ema Silvi teeb muusikat ning katsetusi, kuid olin nii ääretult positiivselt üllatunud, kui nägin videot loole "Seizure". Mul oli hea meel näha nii head kvaliteeti ning nii paljut vaeva selle kallal. Eesti noored muusikud saavad videod! Nii hea! Ka nende laiv oli Von Krahlis mõnus. Jällegi kooslus, millelt ootan tulevikus paljut. Naisvokaal on ka tegija!


Milline küttelugu ja millise videoga on "Heat". Vauuu... Laivis on see lugu veel kütvam, nagu ka loo pealkiri ütleb. See bänd on erinevate nägudega ning vajadusel muutuv. Mulle meeldib see. Juba Eesti Laulu ajal meeldis. Olin vist üks nendest friikidest. See mulle aga meeldib olla ning olen ka edasi.


Marten Kuningas, anna andeks, aga alguses arvasin, et vokaal oled sina. Ups. See on aga bänd, kellest tean kõige vähem. Siiski on nad huvipakkuvad ja seetõttu võtsin ka siia nimistusse. "Nähtamatu" pole teab mis eriline, kuid helipildiliselt minu jaoks köitev. Natuke retrokas. Meeldib. Piisavalt kreisi.


Selline tore ja lõbus sõpruskollektiiv. Peaasi, et laval on hea olla. Seetõttu on neid ka tore vaadata. Pluss veel see, et Mihkel Masso nägemine toob tagasi vanad head Ursula ajad. Oli alles bänd. Sellist energialaksu pole ammu lavalt saanud. Kahjuks. Antonina on aga vahva. Video on ka.


"Hanging on friday" on lihtsalt kreisi video, heas mõttes. Visuaalselt. Popidiot'i pole ma laivis veel näinud, kuid sooviks küll. Kui head nad siis on? Mulle on näiteks oluline, et bänd suudab laivis hea olla. Või siis midagi rohkemat pakkuda. Jään ootele. Lugu meeldib.


"Meil on pidu, mis/kus on teie vaba(n)dus?" Kunagi väga, väga ammu käis bänd akadeemias jõulupeol esinemas. Tänu sellele, et Rasmus bändis on. Sellest ajast mäletan, et oli tore gruuviv ja energiline. Kui Marten Superstaari saates oli, siis hoidsin talle pöialt. No et on teistsugune ja muidu äge. Ei mõelnudki, et sama tüüp. Aga Eesti on väike. Loodan, et ansambel Leegitsev Sidrun üllitab varsti ka oma esimese video ning neid võib ka esinemas näha.


Kuna ma tean, et siit on midagi varsti oodata, siis lisan Stereo Spectrumi ka juba siia listi. Kui on tegemist Anneliis Kitse ning Sander Mölderiga, siis on oodata midagi huvitavat!


Kui käisin Eesti Top 7 castingut pildistamas, kuulsin inimesi rääkivat kellestki Opium Flirtist. Kuulsin palju head. Muidugi tekkis huvi. See bänd on mu huviorbiidis veel nii värske, et pole osanud neid ei laivis näha ega rohkem uurida. Jõuab veel. "Strange commitment" on aga paljutõotav. Ka nende uus video "Ratatouille".


Paljud võib-olla ei tea seda tagasihoidlikku artisti. Palun, siin on Argo Vals, kes väärib rohkem tähelepanu, sest tema ebamaine looming on avastust väärt. Mees kitarri ja looperimasinaga.

Küteishon

On veel üks punt inimesi, keda ma musikaalses mõttes lihtsalt nii usaldan: Tanel Kadalipp, Arno Tamm, Tõnu Tubli, Lauri Kadalipp jt, olenevalt nende projektist. Tegemist on ebamaise kulgemise ja improvisatsiooni, küttega. Kahjuks pole neist veel maha jäänud korralikku video ja helijälge. Ootan!

Ja nüüd ootan oma postkasti kõigi plaate, aitäh! :)

Kommentaare ei ole: